Privacybeleid Daily2you
Als jij iets bestelt, hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen bezorgen. Maar we gaan altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben, vertellen we hier graag. Als je na het lezen van ons privacybeleid vragen hebt, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacybeleid vind je op www.Daily2you. Wij raden je aan om dit privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent. Je ziet hier altijd de laatste datum van wijziging.
Dit privacybeleid is voor het laatst gewijzigd op 17 januari 2022.
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
Daily2you b.v. (“Daily2you”), gevestigd aan de Weteringkade 127, 3528 BJ Den Haag, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.
Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die Daily2you verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met Daily2you, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen, op alle aan Daily2you gerelateerde domeinen.
Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres of Daily2you klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je Daily2you bestelgeschiedenis of surfgedrag.
Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met Daily2you, zoals (zakelijke) klanten en contactpersonen van partners.
We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer je contact zoekt met onze klantenservice.
In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen we jouw naam- en adresgegevens. Ook kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, maar alleen wanneer jij die partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken.
Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?
Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling
Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig.
Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer.
De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten.
Gegevens voor het verwerken van een bestelling van iemand anders, waarbij jouw adres het bezorgadres is
Wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen wij van diegene jouw naam- en adresgegevens. Die gegevens heeft Daily2you nodig om de bestelling te kunnen bezorgen.
Zakelijke klanten kunnen daarnaast cadeaukaarten kopen via onze cadeaukaartenwebsite. Ze kunnen Daily2you daarbij vragen om de cadeaukaarten direct naar de (door de zakelijke koper) aangewezen ontvangers te sturen. Als jij één van die ontvangers bent, ontvangt Daily2you van de zakelijke klant jouw naam en adresgegevens (als de cadeaukaart per post wordt verstuurd) of je naam en e-mailadres (als de cadeaukaart wordt gemaild). Deze gegevens heeft Daily2you nodig om de bestelling te kunnen bezorgen. Daily2you bewaart deze gegevens voor maximaal drie maanden.
Gegevens in jouw account
In jouw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: je naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, betaalgegevens, cadeaubonnen en cadeaukaarten.
Als je dat tijdens het plaatsen van een bestelling aangeeft, bewaren we je betaalkaartgegevens. Op deze manier kun je bij je volgende bestelling direct dezelfde betaalkaart gebruiken zonder alle gegevens opnieuw in te voeren. De opgeslagen betaalkaartgegevens kun je bekijken en verwijderen in je account. In je account bewaren we ook je bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties, inclusief de digitale artikelen en abonnementen die je hebt afgesloten.
Als je je geboortedatum hebt opgegeven slaan we dit op om je op je verjaardag een verrassing te kunnen sturen.
Daarnaast slaan wij in je account de door jou opgegeven interesses op, namelijk jouw verlanglijstje, eventuele gekoppelde Daily2you apps, taalvoorkeur en je e-mail- en personalisatievoorkeuren.
Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij de gegevens in jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen in je account.
Gegevens over jouw contact met de klantenservice
Je kan 24/7 contact opnemen met de klantenservice. Je kunt met ons bellen (tussen bepaalde tijden), chatten, e-mailen of een berichtje sturen via social media, zoals Facebook en Twitter. Je telefoonnummer in je klantaccount kunnen we daarbij gebruiken om je te herkennen als je onze klantenservice belt. Daardoor kunnen onze klantenservicemedewerkers je meteen helpen.
We gebruiken de in jouw account opgeslagen gegevens om met jou contact op te nemen naar aanleiding van jouw vraag of klacht aan ons. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klant contact met ons en met onze verkooppartners bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent.
Een telefoongesprek met onze klantenservice wordt opgenomen voor trainings- en analysedoeleinden. Wij hebben een gerechtvaardigd belang om deze interacties te gebruiken om onze dienstverlening te kunnen verbeteren. Wij bewaren het telefoongesprek gedurende 1 maand.
Wanneer je ons een privéberichtje stuurt via Twitter of Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard.
Ook kan de klantenservice de (aankoop)gegevens in jouw account gebruiken om je te belonen met een extraatje nadat je met ons contact hebt opgenomen. Hiermee willen we onze waardering voor jou als klant laten zien.
Gegevens voor een optimale winkelbeleving
In onze winkel staan onwijs veel artikelen. Wij willen jou dan ook graag helpen om tussen al deze artikelen te vinden wat je zoekt.
Allereerst zorgen we dat onze website of app goed werkt zodat jij optimaal kunt winkelen. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan Daily2you jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt.
We zorgen er ook voor dat Daily2you zo relevant mogelijk is door onze winkel af te stemmen op jouw persoonlijke voorkeuren. Om dit te kunnen, verzamelen we je zoek-, klik en koopgedrag bij Daily2you. Wij gebruiken deze gegevens voor het in kaart brengen van generieke klantpatronen, zodat we die op individueel niveau in kunnen zetten. Daarbij gaat het niet zozeer om de kennis over individuele klanten. Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij deze gegevens zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Als je hierover meer wilt weten en je voorkeur wilt aanpassen verwijzen we je naar je account.
Verbeteren van de winkelbeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken
Wanneer je op Daily2you een artikel bekijkt, zie je ook andere artikelen die we aanbevelen (bijvoorbeeld onder het kopje “Verder kijken” of “Anderen bekeken ook”). Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het artikel of de categorie waar je op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dat artikel kochten, ook geïnteresseerd waren in de andere artikelen. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk: iedereen die dat artikel bekijkt, ziet dezelfde aanbevelingen. Als je zoekt naar een bepaald dekbedovertrek, ziet iedereen dezelfde vergelijkbare overtrekken of hoeslakens. Of we laten je op basis van je zoekopdracht zien wat andere gebruikers zochten. Deze vorm van het verbeteren van je winkelervaring zie je ook in een fysieke winkels. Zo staan artikelen van hetzelfde type of die bij elkaar horen meestal bij elkaar. En de verkoper weet ook wat populair is en wat andere klanten kochten toen ze met dezelfde vraag in de winkel kwamen.
Personalisatie op basis van jouw accountgegevens en zoek-, surf- en aankoopgeschiedenis bij Daily2you
Als we weten wie je bent (dan zie je bovenaan op de homepage je naam), kunnen we de winkel voor jou nog persoonlijker maken. Net als in je favoriete fysieke winkel. De winkelbediende kent je en kan op basis van je vorige aankopen en interesses goede aanbevelingen doen.
Net als die winkelbediende doen ook wij aanbevelingen en passen wij de winkel aan, aan jouw voorkeuren. We kijken naar wat je eerder bij ons zocht of kocht, wat er op je verlanglijst staat en welke interesses je toonde door bepaalde artikelen of categorieën te bekijken in onze winkel. Dus het boek dat je net hebt gekocht, geven we dan niet als leestip. Of de inhoud waarin je minder geïnteresseerd bent, tonen we dan onderaan de website. Ook kunnen we je op basis van deze gegevens per e-mail en op de website een speciale korting aanbieden of een abonnement dat past bij je voorkeuren. Tevens geven wij je op onze website aanbevelingen welke producten je opnieuw nodig zou kunnen hebben op basis van wat je eerder hebt gekocht, bijvoorbeeld tandpasta.
Wij doen dat op basis van jouw surf-, zoek- en aankoopgedrag. We kijken daarbij niet langer dan drie jaar terug. Indien je geïnteresseerd bent in producten voor kinderen, dan kijken we maximaal 7 jaar terug zodat we je in elke fase waarin je kind zich bevindt de juiste aanbieding kunnen doen. Jouw surf- en zoekgedrag verzamelen we op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het unieke nummer dat gekoppeld is aan het mobiele apparaat waarmee je surft.
Wat we niet doen is deze gegevens gebruiken om jou bij je bezoek aan Daily2you andere prijzen te tonen dan aan andere klanten. Het kan wel voorkomen dat als je ons opnieuw bezoekt we de prijs van sommige producten inmiddels hebben aangepast en dat prijzen tussen Nederland en België verschillen.
Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het toepassen van deze personalisatie, namelijk om jouw leven makkelijker en onze winkel beter te maken. Je vindt sneller wat je zoekt en wordt niet gestoord met artikelen en categorieën die niet relevant voor je zijn. Als je gepersonaliseerde aanbevelingen niet op prijs stelt, kun je ze uitzetten in je account.
Zelf ingestelde voorkeuren
Op verschillende plekken kun je zelf je voorkeuren bij ons aangeven. Zo kun je bijvoorbeeld ergens van op de hoogte gehouden willen worden of artikelen op je verlanglijstje zetten. Deze voorkeuren kun je te allen tijde zelf aanpassen of uitzetten.
Gegevens voor marketing
Gepersonaliseerde e-mails en pushnotificaties
We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via mail of, als je de Daily2you app gebruikt, via pushnotificaties. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je (en/of sturen we je pushnotificaties met) suggesties, informatie over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en reviewverzoeken, tenzij je hebt aangegeven dat niet wenselijk te vinden.
Als je ons daarvoor toestemming geeft, kunnen wij jou ook andere informatie mailen of je daarover pushnotificaties sturen, zoals de dagaanbieding, algemene winacties of persoonlijke aanbevelingen en informatie. Deze persoonlijke aanbevelingen zijn gebaseerd op je aankopen en bezoekgeschiedenis van maximaal 2 jaar geleden om op deze manier de inhoud van deze berichten interessanter voor je te maken. Als je dit soort informatie liever niet ontvangt, kun je je meteen afmelden voor deze e-mails in je account. Je kan in het instellingen menu van de Daily2you app ook pushnotificaties uitzetten.
We gebruiken bij onze communicatie via e-mail en pushnotificaties technologie die ons kan vertellen of jij onze berichten leest en op welke hyperlinks jij in die berichten klikt. Dat doen we voor analysedoeleinden om bijvoorbeeld na te gaan, of een e-mail veel gelezen wordt of niet. Alleen met jouw toestemming kunnen we deze informatie ook gebruiken om onze communicatie naar jou persoonlijker en dus relevanter maken. Deze toestemming kan je altijd intrekken.
Gepersonaliseerde advertenties
Wij, onze advertentienetwerken en mediabureaus kunnen je advertenties tonen op Daily2you en andere websites. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze websites en de websites van derde(n). Je surf, zoek-, en koopgedrag worden verzameld op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het advertentienummer dat gekoppeld is aan het apparaat waarmee je surft. Wij gebruiken deze gegevens alleen als je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies. Voor cookies geldt een beperkte bewaartermijn en die termijn verschilt per cookie. Leer meer over cookies en hoe je jouw cookievoorkeuren kunt instellen.
In je brievenbus
In sommige gevallen kan je van ons een brief of pakketje ontvangen waarmee we onze waardering voor jou als klant willen laten zien. We gaan terughoudend om met het sturen van post: je ontvangt alleen een brief of pakketje in speciale gevallen. Hierbij kunnen we op basis van je aankopen en bezoekgeschiedenis of je klantcontact met ons of onze verkooppartners beslissen of jij een brief of pakketje krijgt. Als je geen post van ons wil ontvangen, kan je daartegen bezwaar maken. Zie daarvoor ‘Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?’.
Gegevens uit NPS- en marktonderzoeken
We zijn voortdurend bezig onze dienstverlening te verbeteren en nog beter te laten aansluiten op wat onze klanten, partners en leveranciers willen. Daarom kunnen we je gegevens (e-mailadres en voor klanten ook Klant ID) gebruiken om je uit te nodigen voor een vrijblijvend NPS- of marktonderzoek. NPS is een methode om tevredenheid te meten. Deze onderzoeken kunnen wij ook door derden laten uitvoeren. Op deze manier help je onze winkel en dienstverlening nog beter te worden. Deelname aan een NPS- of marktonderzoek is geheel vrijwillig. Jij beslist zelf of je mee wilt doen aan het onderzoek. Bij het onderzoek staat aangegeven hoelang wij jouw gegevens gekoppeld aan de uitslagen van het NPS- of marktonderzoek bewaren. Wij kunnen de resultaten van het onderzoek delen met een verkooppartner of een van onze klantenservice dienstverleners. Dat doen we alleen als jij in het onderzoek feedback hebt gegeven over het contact dat je met een van deze partijen hebt gehad. Zo kunnen ook zij jouw feedback gebruiken om hun dienstverlening te verbeteren. Naar aanleiding van jouw feedback kunnen zij binnen 28 dagen contact met jou opnemen om jouw feedback te bespreken.
Analyse
Daily2you wil van tijd tot tijd onderzoeken of een eventuele samenwerking met een andere partij effectief is en wil daarvoor statistische inzichten verzamelen. Deze geaggregeerde statistische inzichten zijn niet herleidbaar naar individuele klanten en worden op geen enkele wijze toegevoegd aan de informatie die Daily2you over jou bewaart. Deze onderzoeken worden uitgevoerd op aparte systemen en de onderliggende gegevens worden direct na het uitvoeren van de analyse verwijderd van deze systemen. Dit doen wij vanuit ons gerechtvaardigd belang.
Gegevens voor reviews & vraag- en antwoord
We zijn dol op reviews. En onze klanten ook. Want reviews helpen om te vinden wat je zoekt. Als je een review schrijft, kies jij of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Je kunt ook een alias gebruiken. Ook kun je aangeven of wij over je review contact met je mogen opnemen.
Bij je review wordt automatisch aangegeven of je het product wel/niet hebt gekocht bij Daily2you. Dat komt dus bij je review te staan. Hiermee willen we de transparantie en betrouwbaarheid van de reviews op Daily2you borgen en kunnen onze klanten reviews beter op waarde schatten. Of je het product bij Daily2you hebt gekocht kunnen we checken met behulp van jouw bestelinformatie.
Wij plaatsen reviews alleen met jouw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat jij van ons vraagt de review te verwijderen of tot het moment dat de review door ons wordt verwijderd op grond van de reviewvoorwaarden.
Gegevens voor prijsvragen en acties
Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij gegevens aan jou, zoals je naam, adres en/of e-mailadres. Deze hebben wij nodig om de actie kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te maken. Wij verzamelen deze gegevens met jouw toestemming. Als jij daarmee akkoord gaat, kunnen we de gegevens die je bij een actie of prijsvraag met ons deelt ook gebruiken voor andere doeleinden. Bij de betreffende prijsvraag of actie kun je terugvinden waarvoor wij jouw gegevens precies gebruiken en hoe lang wij deze gegevens bewaren.
Gegevens om fraude tegen te gaan
Op beveiligingsincidenten en fraude zit niemand te wachten, wij ook niet. Daarom gebruiken wij persoonsgegevens (waaronder IP-adressen en zoek, surf- en koopgedrag) om ongeautoriseerde toegang en fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan.
Wanneer er aantoonbaar sprake is geweest van fraude dan zullen wij bepaalde gegevens gerelateerd aan die fraude bewaren. Dit doen we voor de duur van 2 jaar nadat we deze fraude hebben ontdekt.
Achteraf betalen
Als je artikelen koopt die je niet meteen wilt betalen, kunnen wij je kredietwaardigheid toetsen. We kunnen daarbij gebruikmaken van externe bureaus. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden (artikel 5 lid 4).
Social media
Als je social media zoals Facebook gebruikt, kun je via ‘like en share’ knoppen op Daily2you artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. Daily2you krijgt geen toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen zodat je weet hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen.
Gegevens voor gebruik van de Google Assistent
Als jij gebruik maakt van de Google Assistent dan kan je via de Google Assistent interacties hebben met Daily2you. Zo kan je ons vragen om een cadeau voor je te vinden, een artikel op je verlanglijstje te zetten of vragen waar je bestelling blijft.
Om de door jou gestelde vragen te beantwoorden krijgen wij bepaalde gegevens van Google. Wanneer jij een interactie met Google start is er een Google SessieID bij ons bekend, net als de tekst van de interactie (bijvoorbeeld de vraag die je stelt), de datum en het tijdstip waarop je eerder met ons een interactie hebt gehad en het land en de taalkeuze. In sommige gevallen vragen wij of wij jou iets mogen toesturen op het emailadres dat je hebt gekoppeld aan de Google Assistent. Wij sturen enkel iets toe als je daarvoor toestemming hebt gegeven.
Voor ons zijn interacties niet te herleiden naar jou als klant. Wij beschikken ook niet over de audio bestanden van de interacties.
Wanneer je de Google Assistent aan jouw Daily2you account koppelt, krijgen wij bij elke interactie een token toegestuurd waarmee wij de door jou gevraagde informatie kunnen ophalen uit je account. Je kan de Google Assistent altijd weer ontkoppelen via de volgende link of via de Google Assistent. Wij slaan jouw interactie op, maar deze is niet gekoppeld aan jouw account als je je account hebt gekoppeld.
Tot slot gebruiken wij geaggregeerde gegevens voor statistieken over het gebruik van de Daily2you toepassing door de gebruikers van Google Assistent. Door dit te meten kunnen we onze toepassingen op de Google Assistent blijven verbeteren in het voordeel van de gebruikers van Google Assistent.
Wij krijgen je gegevens met jouw toestemming als je gebruik maakt van de Google Assistent en hebben deze gegevens nodig voor het tot stand brengen van de interactie. Zo hebben wij jouw vraag nodig om daarop een antwoord te kunnen geven. Daarnaast gebruiken wij de gegevens om te zien of de gebruiker al eerder een interactie heeft gehad met Daily2you via Google Assistent. Hiermee kunnen wij bijvoorbeeld de welkomstboodschap aanpassen.
Wij bewaren alle interacties 1 jaar, om onze spraak toepassing te verbeteren. Daarnaast biedt Google ons geaggregeerde gebruiksstatistieken die voor ons gedurende 6 maanden inzichtelijk zijn.
Omdat de interactie via Google verloopt is ook Google een verantwoordelijke voor jouw gegevens. De Google Privacy Policy omschrijft hoe Google gegevens over haar gebruikers verzamelt en gebruikt en welke rechten jij hebt. Verder heeft Google meer specifieke informatie over welke data jij als gebruiker van de Google Assistent met Google deelt en hoe je deze data kan verwijderen.
E-books beveiliging
Auteurs en uitgevers zijn afhankelijk van de inkomsten van e-books. Daarom vinden we illegaal kopiëren van e-books vervelend. De e-books die wij verkopen zijn dan ook voorzien van een watermerkbeveiliging. Het watermerk heeft zichtbare en onzichtbare kenmerken en voorziet de pagina’s van de e-books van unieke gegevens. Met het watermerk kunnen we nagaan wie het boek heeft besteld.
Met wie worden jouw gegevens gedeeld?
Verkooppartners
Wanneer jij via Daily2you een bestelling plaatst bij een van onze verkooppartners, krijgt die verkooppartner jouw naam, bezorgadres en taalvoorkeur. Deze gegevens heeft de verkooppartner nodig om de overeenkomst die jij met hem bent aangegaan te kunnen uitvoeren. Als dit voor de levering noodzakelijk is, bijvoorbeeld om een bezorgafspraak te maken, krijgt de betreffende verkooppartner ook jouw telefoonnummer. Wanneer je via onze service telefonisch contact opneemt met de verkooppartner kan de verkooppartner jou binnen 30 dagen na het laatste contact terugbellen. We delen met de verkoper jouw telefoon nummer
Als een verkooppartner zijn logistieke proces heeft uitbesteed aan Daily2you, ontvangt hij ook je ordernummer. De verkooppartner kan met dit nummer onverkoopbare geretourneerde artikelen correct beoordelen en verwerken en zijn dienstverlening en aanbod hierop verbeteren.
Als je vanuit een zakelijk koopaccount een btw factuur bij een verkooppartner aanvraagt, ontvangt de verkoper hiervoor jouw bedrijfsnaam, vestigingsadres, kvk-nummer en ordernummer.
Als je via het contactformulier op Daily2you een vraag stelt aan de verkooppartner dan kan de verkooppartner jou binnen 30 dagen na het invullen van het formulier bellen om de vraag te beantwoorden, indien je een telefoonnummer hebt ingevuld. We delen met de verkoper jouw telefoonnummer. Nadat je contact hebt gehad met de verkooppartner kunnen we je vragen hoe je het contact hebt ervaren.
Wanneer je een vraag stelt aan onze klantenservice over een bestelling geplaatst bij een verkooppartner dan sturen wij jouw contact met de klantenservice door aan de verkooppartner als wij de verkooppartner nodig hebben voor het beantwoorden van jouw vraag. Deze informatie blijft voor de verkooppartner inzichtelijk, zodat de verkooppartner kan nakijken welke afspraken er gemaakt zijn met de klant.
Partners die gebruik maken van inloggen via Daily2you
Wij maken inloggen via je Daily2you account mogelijk op de websites van sommige van onze partners. Indien jij hiervan gebruikmaakt krijg je de keuze om gegevens te delen met de partner waardoor met deze gegevens automatisch jouw account op de website van de partner (gedeeltelijk) wordt ingevuld. Het gaat hierbij om jouw naam, adres en emailadres. Wij willen hiermee het inloggen en winkelen via onze partners makkelijker maken.
Voor meer informatie over de wijze waarop onze partners omgaan met jouw gegevens verwijzen wij je naar het privacy beleid van de desbetreffende partner.
Andere externe dienstverleners
Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen.
Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:
- het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties;
- het ondersteunen bij onze klantenservice;
- het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
- het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews;
- het ondersteunen bij het personaliseren van onze marketingboodschappen en het leveren van een optimale winkelbeleving;
- het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus;
- het ondersteunen bij het faciliteren van telefonisch contact tussen jou en zakelijke verkooppartners;
- het ondersteunen bij het doen van onderzoeken en analyses om onze dienstverlening te verbeteren.
De overheid
Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.
Alleen op jouw verzoek: met andere bedrijven
Als jij dat wilt, geven we je persoonsgegevens ook aan andere bedrijven door, bijvoorbeeld als een van onze commerciële partners een aanbieding heeft voor klanten van Daily2you. Dit doen wij dan alleen met jouw uitdrukkelijke toestemming.
Hoe gaan wij om met gegevens van onze particuliere & zakelijke verkooppartners?
Met gegevens van onze particuliere & zakelijke verkooppartners en leveranciers gaan wij net zo zorgvuldig om als met de gegevens van onze klanten. Daarom geldt dit privacybeleid ook voor onze verkooppartners en leveranciers.
Wanneer je via ons platform verkoopt als particuliere verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die je invult in jouw verkoopaccount (jouw naam, jouw woonadres, jouw telefoonnummer en jouw bankrekeningnummer) ook jouw winkelnaam op (dit kan jouw eigen naam zijn, of een door jou gekozen alias) en de omschrijving die je aan jouw winkel geeft.
Wanneer je via ons platform verkoopt als zakelijke verkooppartner dan slaan wij behalve de contactgegevens die je invult in jouw verkoopaccount (de naam van jouw bedrijf, de naam van de contactpersoon van jouw bedrijf, e-mailadres, jouw contactadres (en eventuele andere adressen), betaalgegevens en je telefoonnummer) ook jouw KVK-nummer en jouw btw-nummer op. We kunnen jouw KVK-nummer en btw-nummer gebruiken voor (markt)onderzoeken. Als je gebruikt maakt van de Seller API, dan slaan wij ook de naam, het e-mailadres en het telefoonnummer van de partij die de aansluiting verzorgt.
Waar slaan wij jouw gegevens op?
Wij slaan jouw gegevens op binnen onze eigen systemen.
Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
Daily2you neemt veel maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Zowel op organisatorisch als technisch gebied. Wij hebben een specialisten in huis die dagelijks werken aan het beveiligen van onze systemen en het zoeken naar kwetsbaarheden. Door een strenge toegangscontrole zorgen wij dat jouw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Daarnaast laten we bij Daily2you regelmatig onze beveiliging toetsen door externe experts. Geven we jouw gegevens aan iemand anders? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenservice.
Hoe gaan wij om met gegevens van kinderen?
Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
Recht op informatie
Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan.
Recht op inzage
Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Je kunt dat aanvragen in je account. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.
Recht op correctie
Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Dit kun je 24/7 doen in je account.
Recht om bezwaar te maken
Jij hebt het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens als jij het niet eens bent met de manier waarop we jouw persoonsgegevens verwerken. Dit recht geldt voor de gegevens die wij gebruiken voor direct marketing. Zo kun je bij onze klantenservice aangeven dat je niet langer post van ons wilt ontvangen. Ook kun je ons vragen om jouw gegevens niet langer te gebruiken voor gepersonaliseerde aanbevelingen op de website. Dit kun je zelf regelen in je account. Daarnaast geldt dit recht ook voor andere gegevens die we van je gebruiken op basis van ons gerechtvaardigd belang. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen dat we de gegevens over je surf- en zoekgedrag vergeten en blijven vergeten. Ook dit kun je zelf regelen in je account. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.
Recht op dataportabiliteit
Jij hebt het recht om gegevens die jij aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die je met ons hebt gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat jij deze gegevens kan bewaren in een database van jou of van een andere partij. Dit betreffen jouw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis. Wij bieden jou de mogelijkheid om deze gegevens in een machine-leesbaar formaat te downloaden in account.
Recht op beperking
Jij hebt het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij jouw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als je van mening bent dat hier sprake van is, kun je contact met ons opnemen via de klantenservice.
Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen
Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.
Wij kunnen dit verzoek niet inwilligen indien er nog openstaande bestellingen of facturen zijn en/of je particuliere verkoopaccount, indien van toepassing, niet in de zogenoemde ‘vakantiestand’ staat (dit kun je in je verkoopaccount aanpassen). Ook kunnen we dit verzoek niet inwilligen als we op grond van de wet je persoonsgegevens mogen bewaren ondanks een verwijderverzoek. Bijvoorbeeld indien er met je account is gefraudeerd. Nadat je 7 jaar niet meer bij ons inlogt, verwijderen wij al jouw gegevens.
Wij bieden jou de mogelijkheid om een verzoek in te dienen in je account.
Recht om een klacht in te dienen
Jij hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice. Maar je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij onze Functionaris voor de Gegevensbescherming. Dit kun je doen door te e-mailen naar dpo@aholddelhaize.com. Tot slot heb je het recht om je met jouw klacht te wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens.
Vragen?
Als je nog vragen hebt over de wijze waarop Daily2you met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag.